sobota, 2 czerwca 2012

Romantyczny...



Lato i sezon owocowy zbliża się wielkimi krokami. Oto nasza propozycja na lekki torcik bez pieczenia w romantycznej oprawie. Zapraszamy!!!







Potrzebne będą m.in.:

podłużne biszkopty

okrągła forma sylikonowa Ø 17cm

świeże owoce ( truskawki, jagody, borówki, maliny itp.)



Poncz do biszkoptów:

¾ szklanki przegotowanej i ostudzonej wody
2-3 łyżki dowolnego likieru ( ja użyłam ADVOKATA)
Biszkopty kolejno zanurzać w ponczu i układać w formie (pionowo) jeden obok drugiego.



MASA ŚMIETANOWO-SEROWA:

400g waniliowego serka homogenizowanego
400ml śmietany kremówki
3 łyżki żelatyny
2 łyżki cukru pudru

Śmietanę ubić na sztywno z cukrem i dodać ją do serka. Wszystko delikatnie połączyć. Na końcu dodać ostudzoną żelatynę (przygotowaną według przepisu na opakowaniu). Gotową masę wlać ( delikatnie) do formy i wstawić na 10 minut do lodówki.



MASA STRACIATELLA:

400ml śmietany kremówki
3 płaskie łyżki cukru pudru

2 opakowania śmietan-fixu

4- 5 łyżek płatków czekoladowych (posypka)

Śmietanę ubijać chwilkę, dodać wymieszane śmietan-fixy z cukrem pudrem. Dalej ubijać do uzyskania sztywnej konsystencji. Następnie wsypać posypkę i delikatnie wymieszać za pomocą rózgi. Gotową masę wyłożyć na masę śmietanowo-serową, a wierzch torcika udekorować owocami ( ja miałam ochotę na borówki J). Całość wstawić minimum na ok. 2-3 godziny przed podaniem. Smacznego!!!






14 komentarzy:

  1. coś, jakby charlotta! ach, cudowna ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na lekki, letni tort :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie lobię ten motyw z tortami z "płotkiem" :) piękny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ piękny i apetyczny! i borówki! :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo, borówki! :) też się nimi pobawiłam i również kulinarnie wykorzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wygląda! Borówki z chęcią bym wyjadła z tego tortu

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wykwintnie, fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tapenda
    Dziękujemy ślicznie za wszystkie komentarze:)
    Cieszymy się, że przypadł Wam do gustu "Romantyczny..."
    Zaglądajcie do nas !!! Zapraszamy i pozdrawiamy :):)

    OdpowiedzUsuń
  9. zachwycający:) i jak przepięknie opakowany:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny ten torcik!Na pewno jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzis kupiłam jagody , ale u mnie wolą pierogi i pewnie jutro wylądują w cieście pierogowym :( A ten tort ekstra !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...