środa, 12 lutego 2014

Przepis na Sardynki- Sardynki Pieczone.




Dziś danie szczególnie wytrawne, bo w roli głównej Sardynki. 
Te małe rybki, które z racji swoich rozmiarów wydają się kruche i delikatne, choć takie są w rzeczywistości, to jednak ich smak nie pozostawia żadnych złudzeń- małe, ale z charakterem. Filet z tuńczyka, halibuta, czy nawet rekina jest o wiele mniej charakterystyczny w smaku niż Sardynki. Z tego powodu polecamy dania z udziałem Sardynek tylko dla wilków morskich. 

Dziś przedstawiamy przepis na sardynki z piekarnika, jednak Himalaje aromatu, Sardynki osiągają podkręcone dymem letniego grilla. 


Ten przepis został przeniesiony na nową stronę Tapenda.pl Aby przejść do całego przepisu. Kliknij TUTAJ

 

Składniki: *
  • sardynki- ok. 30 dkg
  • ziemniaki- 2-3 sztuki
  • bułka tarta- 1 łyżka lub wg potrzeb
  • oliwa EV- 5-6 łyżek lub wg potrzeb
  • czosnek - 2-3 ząbki
  • natka pietruszki lub natka fenkułu- 1 łyżka
  • czarny mielony pieprz i sól- do smaku
  • cytryna - do smaku

14 komentarzy:

  1. Wyglądają znakomicie, ale dla mnie to fileciki proszę :))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. w takiej wersji jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś coś podobnego i pamiętam, że byliśmy zachwyceni tym niecodziennym smakiem:) będę musiała odkurzyć przepis, bo narobiłyście mi niezłej ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli masz w rodzinie prawdziwe wilki morskie :D :D

      Pozdrawiamy serdecznie
      Tapenda

      Usuń
  4. Ale pysznie to danie się prezentuje :) chętnie bym go spróbowała :) Dziewczyny a gdzie dostałyście w Poznaniu te sardynki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio rozpieszcza nas Selgros, za każdym razem, trafiamy na coś fajnego na stoisku rybnym. W sumie, tylko po to tam jeździmy :D

      Pozdrawiamy serdecznie
      Tapenda

      Usuń
  5. Fakt dodania ziemniaków z pewnością przekona moją rodzinkę do sardynek ;)
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam sardynki pieczone na grillu latem, bo wtedy sa u nas świeże... O tej porze roku jeszcze ich niie ma.... I zapytuje z ciekawości gdzie je kupujesz w Polsce? Ja jak jestem nie znajduje prawie wcale świeżych ryb, pisze o Poznaniu.... Moja mama mieszkająca tam podobnie może nie znamy dobrych adresów.

    OdpowiedzUsuń
  7. odczytałam o selgrosie... Czy to sklep dla wszystkich czy dla firm jak metro?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja posiadam kartę do Selgros od zawsze, ale widziałam jakiś czas temu, że można było wyrobić wejściówki ( na 1 dzień) na podstawie dowodu tożsamości. Bezpieczniej jednak potwierdzić sobie tę informację w regulaminie sklepu lub po porstu w sklepie.

      Pozdrawiamy serdecznie
      Tapenda

      Usuń
  8. Takie świeże to tylko miałam okazję zjeść na południu Hiszpanii, z grilla. Wpadnę do Was do Poznania na kosztowanie;-))

    OdpowiedzUsuń
  9. Dodatek ziemniaczków chrupiących to musi być smak. Świetne danie;)
    Co ja bym dała, żeby u mnie w domu więcej ryb jadło się, eh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, przekonać kogoś do ryb, to najtrudniejsze, co może być, szczególnie, jeśli z góry rodzina zakłada, że ryby są niedobre i koniec ! :(

      Pozdrawiamy serdecznie
      Tapenda

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...